21 haziran 2010

21 Haziran 2010 Pazartesi


havuçlu çikolatalı muffin tarifim
2 yumurta
1/2 cup sıvıyağ
2 cup rendelenmiş havuç
1 cup un
1 cup şeker
1 tatlı kaşığı karbonat
1 tatlı kaşığı kabartma tozu
1 tatlı kaşığı tarçın
isteğe göre;
1/2 cup ceviz içi, 1 tatlı kaşığı zerdeçal, 1 tatlı kaşığı zencefil
tüm malzemeyi karıştırıp blendırdan geçirip, muffin kaplarına döküyoruz. 180 derecelik fırında pişiriyoruz. fırından çıkarıp, kremasını sıktıktan sonra pasta süsleriyle süslüyoruz.

krema
200ml çiğ krema
150gr küvertür çikolata

çiğ kremayı kaynama noktasına kadar ısıtıp altını kapatıyoruz. rendelediğimiz küvertür çikolatayı içinde eritiyoruz. buz dolabında soğutup mikserle çırpıyoruz. sıkma torbasıyla muffimlerin üzerini süslüyoruz. çocuklara afiyet olsun. büyükler yemesin. yerse de kalori hesabı yapmalarını öneririm.

21 haziran 2010
misafirlerim için pişirdiğim muffinlerden yürütüp yuttuğum için, bugün listemi erken düzenlemeye karar verdim. gün içinde yiyeceklerimi kaloriye göre planlayıp tüketmem gerekiyor. bu yüzden yağsız semiz otu salatası tüketicem. çünkü muffin sayesinde günlük yağ miktarını aştım. işte yemeyi düşündüklerim;

sabah
2 dilim çok tahıllı ekmekle yapılmış 30gr kaşarlı biberli tost
2 fincan yeşil çay
1 salatalık
1 domates
250kcal

ara
1 adet havuçlu çikolatalı muffin
500kcal


öğle
4 kaşık yoğurtlu semizotu salatası
1 salatalık
1 domates
1 dilim ekmek
30gr ızgara tavuk
300kcal

ara
15 tane kiraz
40kcal

akşam
4 kaşık yoğurtlu semizotu salatası
1 salatalık
1 domates
1 dilim ekmek
30gr ızgara tavuk
300kcal

ara
1 adet nektarin
90kcal

toplam 1490kcal
leslie ile 4mil
3lt su

10 yorum:

sadiş dedi ki...

ayyy süper bişii bu yaptıkların görüntüsüne bayıldımmmm...

kilolara elveda dedi ki...

sadişcim yemeye kaarar verirsen mutlaka kalori hesabı yap derim. tam bir enerji bombası bunlar:D

sadiş dedi ki...

yok yok sadece görüntüsü güzel tadı beni ilgilendirmiyor :):)

Hulya dedi ki...

bende diyetisyenle gorusuyorsun sanmistim;superrrr

kilolara elveda dedi ki...

süpersin sadişcim.bence de sadece görüntü ilgilendirmeli bizi:D

kilolara elveda dedi ki...

hülyacım sadece 1-2 kez görüştüm diyetisyenle. çok canımı sıktı. görüşmedim birdaha. çok soru sorunca sıkıştı biraz bana dediki herşeyi çok biliyorsan üniversite sınavına gir diyetisyenlik oku. soruya bile tahamülü yoktu. ben iki tane üniversite bitirdim. üstelik onun hayatında kazanamayacağı bölümler. tabii nereden bilsin fakir. iyiki de gitmemişim. listelerimi kendim yaptım çok da sağlıklı bir şekilde verdim kilolarımı.

Hulya dedi ki...

alman gereken cal. miktarini nasil hesapliyorsun?internettekiler ne kadar guvenilir acaba?bana 2000 cal ihtiyacin var dedi mesala bi tanesi?!!!1.70 boyum 87 kilom.nasil hesaplaniyor bana bilgi veririmisin?

sadiş dedi ki...

hülyacım bence sana 2000 kalori çok kilo vermek istiyorsan en az 1500 alman lazım boyuna ve kilona göre..

canım bence listelerini kendin hazırlaman çok güzel..ben diyetisyene gidiyorum çünkü işi bilmiyordum aç kalarak vermeye çalışıyordum..sen kendi listenle bak süper veriyorsun ne gerek var..işi kafada bitirince oluyor gerçekten..

kilolara elveda dedi ki...

hülyacım almamız gereken kalori miktarını deneyerek öğreniyoruz. diyelimki diyete başladın. haftada 1kg vereyorsan demekki liste sana uygun kaloride. diyetisyenler de bu şekilde deneyerek buluyorlar. onların da metabolizma ölçen cihazları yok. çok büyük merkezlerde var metabolizma hızı ölçen aletler. fakat onlar da tam sonuç vermiyor. en güzeli 2000kcallik listeyle başla.(bana göre senin için fazla) bak bakalım o hafta ne kadar verdin. diyelimki 500gr gitti. ama sen 1kg vermek istiyorsun.(sağlıklı olan haftada max 1kg)listenden bir kaç dilim ekmek çıkar sporunu arttır. bu şekilde deneyerek kendin için ideal listeyi bulursun. ben 1900kcalle başladım diyete. günde 1 saat yürüyüş. 1 ayda 3kg verdim. bana az geldi bu miktar. ayda 4-5kg'a kadar vermek sağlıklı. hemen listemden 5 dilim ekmek çıkardım.zaten 11 dilim ekmek yiyemiyordum. diyetisyenim abartmıştı listeyi. patlayacak gibi oluyordum. 7 dilime düşürdüm. ayda 4-5kg vermeye başladım. 80'lere kadar aynı listeyle geldim. 80de kilom tıkanınca 2 dilim ekmek 2 meyve çıkardım. yağı kaşıktan 1 kaşığa düşürdüm. listem şu anki halini aldı. sporumu katına çıkardım. yine haftada 1kg gitmeye devam etti. hala da devam ediyor. bana sorarsan 1600kcal eğer haftada 1kg vermek istiyorsan sana uygun. fakat aynı zamanda hergün 1 saat yürümelisin. kilon düştükçe sporunu arttırmalısın. ama dersen bana haftada 500gr yeter. o zaman daha haifif tempoyla gidebilirsin.

kilolara elveda dedi ki...

teşekkürler sadişcim desteğin için. elbette listelerini kendi başına yapamayanlar diyetisyene gitmeli. nasıl beslenmen gerektiğini öğrendikten sonra gitmeye gerek yok. baktın kilo veremiyorsun. 1 dilim ekmek çıkar. olmadı 1 meyve daha çıkar. aslında herşey çok basit. bence gereksiz bir meslek diyetisyenlik. okullarda sağlıklı beslenmeyi öğreten dersler olsa böyle yduruk mesleklere gerek kalmaz. bence gerçekten havadan para kazanıyor bu insanlar.