4 Mayıs 2010

4 Mayıs 2010 Salı

4 Mayıs 2010
bugün tartı günümdü. geçen hafta 79kg olan ben bu hafta 78kg geldim. 1kg daha uğurlamış bukunmaktayım. umarım bundan sonra yine birer birer gider kilolar. bir yavaşlama olmazsa harika olur. bugün meyve tercihimi incirden yana kullandım. incirdeki şekerin basit şekerden farksız olması münasebetiyle pek tercih edilmiyor. bunun yanlış bir kanı olduğunu vurgulamak istedim. incir basit şeker içerse de bağırsakları çalıştırıcı, metabolizmayı hızlandırıcı etkisinin olması inciri oldukça çekici yapıyor. incir yemekten kesinlikle çekinmemek gerek. şahsen çayına 1 kıtlama şeker atarak zayıflayan kişileri de gördükten sonra incirin daha sağlıklı olduğunu düşünüyorum.

incirin eksileri artılarından çok fazla. glisemik indeks oranlarının da gerçeği yansıttığını sanmıyorum. incirin glisemik indeksinin yüksek olduğu, elmanın ise düşük olduğu söylenerek elma yemenin bizi daha tok tutacağı söylenir. bilmediğim bir nedenden durum benim için böyle olmuyor. elma yediğimde aksine daha çok acıkıyorum. incirin beni daha tok tuttuğunu söyleyebilirim. elma incir kadar da metabolizmayı hareketlendirmiyor ayrıca kabız halinin sebeplerinden biri de elma. incirin bu kadar faydasını gördükten sonra artık elmayı tercih edeceğimi sanmıyorum. gelelim bugünki listeme;

sabah
1 dilim yulaf ekmeği
1 haşlanmış yumurta
1 fincan yeşil çay
1 salatalık

ara öğün
1 kuru incir

öğle
4 kaşık zeytinyağlı ıspanak
1 haşlanmış patates(1 dilim ekmek değişim)
1 dilim yulaflı zencefilli ev ekmeği
1 köfte kadar ızgara tavuk
salata

ara öğün
1 kuru incir

akşam
4 kaşık zeytinyağlı taze fasülye
2 kaşık esmer bulgur pilavı
1 tane haşlanmış patates(1 dilim ekmek değişim)
4 kaşık yoğurt
salata

ara öğün
1 kuru incir

3lt su.
1 saat yürüyüş.
pms yüzünden lesliye ara verdim.

0 yorum: