06 Şubat 2010

6 Şubat 2010 Cumartesi

06 Şubat 2010
bugün değişik bir yemek yaptım. ismini de inçbi makarnası koydum. tad fena değil. çok tahıllı beslenmek açısından denenebilir. tarifi şöyle;

inçbi makarnası
malzemeler;
1 bardak pirinç, 1 bardak leblebi tozu, 3 tane yumurta, bir miktar su, tuz.

sos için
2 kaşık zeytinyağı, 1 kaşık salça, 1 tane kuru soğan, maydonoz.

yapılışı
pirinçleri bir gece önceden suda beklettim. ertesi gün suyunu süzüp pirinçleri blendırda toz haline getirdim. içine leblebi tozunu, yumurtaları, bir miktar suyu ve tuzu ekleyip sert bir hamur elde ettim. hamuru bezelere ayırıp makarna makinasından geçirdim. makinası olmayanlar elde de uzun şeritler halinde kesebilir. kesme işlemi bittikten sonra bir temiz bez üzerinde makarnaları kuruttum. kuruyan makarnaları suda haşladım. ayrı bir tencede soğanları 2 kaşık zeytinyağı ile kavurdum. salçayı da 1 çaybardağında ezip tencereye ekledim. isteğe göre sos; baharatlarla, sarımsakla zenginleştirilebilir. haşlamış olduğum makarnaları sos tenceresine attım. üzerine doğranmış maydonozları ekledim. biraz kavurup ocağın altını kapattım. sağlıklı, çok tahıllı bir makarna elde ettim. hamur bulgur yulaf vb tahıllarla zenginleştirilebilir. lezzet de hiç fena değil. tavsiye ederim.

bugünki menüm...
sabah
1 dilim ekmek
1 kk peynir
1 fincan yeşilçay
1 salatalık

aralar
1 muz, 1 avuç elma armut kurusu, 4 kuru kaysı

öğle akşam aynı
2 kaşık inçbi makarnası
1 dilim ekmek
4 kaşık etli mantar sote
yarım bardak yoğurt
salata

leslie ile 4mil yağ yakıcı yürüyüş. 2,5lt su.

0 yorum: